Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Antonov 30

26. 4. 2013

Antonov An-30 (v kódu NATO: Clank) je sovětský dvoumotorový turbovrtulový letoun pro plnění úkolů letecké kartografie.

Vývoj: An-30 začal v roce 1964, an-30.jpgkdy v přední části OKB. Oleg K. Antonov měl za úkol vytvořit na základě dopravního letadla An-24 letadel pro letecké fotografování. Originální design stroje ve dvou verzích: An-30A pro civilní letectví a An-30B pro armádu, ale později přišel ke společné dohodě s instalací různých fotografických zařízení a speciální vybavení.

První let letadla z 21.srpna 1967. V červenci 1968 vyústilo v továrním testování. An-30 do výroby v závodě Kyjevské závodě v roce 1971. Celkem 1971 - 1980, byla postavena 115 letadel, včetně 23 letadel pro export. An-30 byl dodán do Afghánistánu, Bulharska, Vietnamu, do Číny dokonce i na Kubu, ale také do České
Republiky a Mongolska. Nyní ruské armádě zůstalo méně než 10 letadel tohoto typu.

Technika v Letadle AN-30:

V An-30 je sada zařízení, která zajišťuje pro letový provoz ve dne i v noci, a sadu automatických a poloautomatických zařízení pro letecké fotografování. Ve střední části trupu letadla je vybaven pěti-panelovým objektivem, ze kterého si můžete vytvořit plánované a prespektivní vzdušné fotografie. Navigátor je v proskleném nosu letadla, který umožňuje vysoce kvalitní průzkumy a chování vysoce kvalitních vzdušných fotografii. Letecké fotografování se provádí na stupnici od 1:3000 1:200 000 zařízení s různými ohniskovými vzdálenostmi. Je možné zpracování fotofilmu i na palubě letadla. V nosním spodním trupu letadla pod krytem je schovaný meteorologický radar "Groza-30". K dispozici je komplexní záchranné vybavení. Cockpit posátky, navigátora a fotoaparátů je utěsněný a vybavený klimatizačním systémem. Generátor  je sestaven ze dvou turbovrtulových motorů AI-24W a jednoho dalšího proudový motor RU-19A-300.

Fotogalerie

Technické údaje

  • Posádka: 7
  • Délka: 24,26 m
  • Rozpětí: 29,20 m
  • Výška: 8,32 m
  • Nosná plocha: 75 m²
  • Prázdná hmotnost: 15 590 kg
  • Max. vzletová hmotnost : 23 000 kg
  • Pohonná jednotka: 2x turbovrtulový motor ZMDB Progress (Ivčenko) AI-24T a 1x proudový motor Sojuz (Tumanskij) RU-19A-300
  • Výkon pohonné jednotky: 2x 2103 kW a 1x 7,85 kN

Výkony

  • Cestovní rychlost: 430 km/h ve výšce 6000 m
  • Maximální rychlost: 540 km/h
  • Dolet s max. množstvím paliva: 2630 km
  • Dostup: 7300 m
  • Max. stoupavost: 450 m/min
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář