Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Antonov 124 Ruslan

29. 3. 2013

Antonov An-124 Ruslan je jedno z největších traonsportních letadel světa. NATO mu přidělilo kódové jméno Condor. Poprvé byl tento letounu představen světu v Paříži v roce 1985. Rudá armáda se už delší dobu poohlížela po velkém transportním letadle s dlouhým doletem, které by mohli využívat pro přepravu objemných nákladů124-4.jpg.

V roce 1977 začala kancelář Antonov pracovat na velkém transportním letadle, které by překonalo americký C-5 Galaxy. Mělo jít také o náhradu za typ An-22. Nový An-124 měl přepravovat náklad o hmotnosti 150 000 kg. Nákladní prostor měl mít takovou šířku, aby mohl pojmout sovětské rakety SS-20. Samotný Ruslan je hornoplošník s konvenčními ocasními plochami. V trupu je prosklená přední část, kterou lze odklopit a usnadnit tak nakládání a vykládání. Zádní část letounu lze také odklopit a vznikne tak prostor o délce 36 metrů, šířce 6,4 metrů a výšce 4,4 metrů. Uvnitř jsou také dva jeřáby, které jsou schopny přepravovat objemné náklady. Velkou výhodou letounu je schopnost přistát a vzlétnout z nezpevněných ploch. Do služby u sovětského letectva vstoupil tento letoun v roce 1986.

Zajimavosti:

Celkem bylo vyrobeno 56 kusů Antonov An-124 Ruslan a výrobní cena jednoho kusu se pohybuje mezi 150-200 milióny dolary. Kromě vojenské transportní verze se využívá také civilní dopravní verze. Některé verze An-124 byly osazeny britskými nebo americkými motory. Maximální rychlost je 865 km/h, cestovní rychlost je 800 km/h, prázdná hmotnost letadla je 175 000 kg, maximální vzletová hmotnost je 405 000 kg.

Fotogalerie

Verze

  • An-124 – vojenská transportní verze
  • An-124-100 – civilní dopravní verze
  • An-124-100M – modernizace An-124-100 – nová avionika umožňující snížení členů osádky z 6 na 4, zvýšení bezpečnosti a zlepšení navigace
  • An-124A – úprava pro provoz z letišť s horším povrchem
  • An-124-200 – verze s americkými motory General Electric CF6-80C2
  • An-124-210 – verze s britskými motory Rolls-Royce RB211-524H-T
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Antonov124 vs. Boeing747-8

(Martin, 30. 1. 2016 22:41)

Já si osobňe myslím že Antonov 124 a 225 jsou celkem dobrá letadla ale nad Boeing 747 DreamLifter nemají prozože toho uveze víc a je většší. Sice má jen čtyry motory ale jsou silnější takže sorry ale bral by jsem Boeing 747 DreamLifter a ještě navíc doletí dál a výš.

Re: Antonov124 vs. Boeing747-8

(Jan , 30. 1. 2016 22:43)

Taky si mydlím a taky beru Boeing 747 DreamLifter

Re: Antonov124 vs. Boeing747-8

(Robin admin, 11. 8. 2017 19:29)

Dobrá konkurence, ale nezapomeň že na Mriju 225 jsou pro větší rozměry je možno použít hřbet letadla kde jsou umístěný kotvy, které dříve používali na uchycení raketoplánu Buran.